W 2015 roku VW (AUDI, SEAT, SKODA, VW) wprowadził do produkcji nowe typy 3-cylindrowych silników 1,0 TFSI.
Przy tej okazji Volkswagen opracował nową specyfikację dla olejów, które mają służyć na pierwsze fabryczne zalanie a w konsekwencji również jako produkt serwisowy.
Specyfikacja VW 508.00 / 509.00 dla oleju o lepkości 0W-20, zwanym także "Niebieskim Olejem".
SPECYFIKACJA VW 508.00 / 509.00
Wymagania fizyczne i chemiczne:
SAE: 0W-20
TBN ≥ 6 mg KOH / g
Noack <11%
HTHS ≤ 2,6 mPa.s (bardzo niski HTHS wpływa na oszczędność paliwa)
Specyfikacja ma opierać się na aktualnej specyfikacji ACEA A1/B1 i dodatkowo nowej, jeszcze nie opublikowanej specyfikacji ACEA: C5.
I faktycznie, jak na razie Volkswagen potwierdza, że w miejsce VW 508.00 / 509.00 można stosować alternatywnie oleje VW 504.00 / 507.00.
W obydwu przypadkach przebiegi pomiędzy wymianami są identyczne: 30.000 km lub 2 lata.
PAOLO ESCO, bardzo ciekaw jestem co to za oliwa będzie, na jakiej bazie i ile wtrzyma? 8)
Jeśli dobrze widzę to tutaj cały dół deski jest od nowszej wersji tylko góra stara. Ja się z czymś takim nie spotkałem.
Ciekawe czy z zewnątrz to też classic czy może inna wersja tylko deska przełożona.
albo poduchy wystrzeliły i włożyli akurat tą górę bo tańsza albo pomyłka fabryki przy przejściu na lift aby to sprawdzić kierunek ASO co powiedzą a jak nie dadzą rady warto sprawdzić czy masz poduchę w kierze bo dziwnie wygląda ta poducha innych odcień
Zegary w poliftach classicach właśnie takie były, tylko ten dół deski z nowszej wersji jest dziwny. Do tego wyposarzenie coś za dobre na classica. Dlatego byłem ciekaw czy zewnątrz to classic czy może inna wersja.
Po znalezieniu ogłoszenia obstawiam przekładkę dechy, bo listwy są i lakierowane lusterka itp.
Ja mam tak w moim "classicu" ,tylko ja mam "korbotroniki" do okien i 4 strefowa klima ( 4 okna się otwierają )
Może ktoś sobie zmienił z przodu okna na elektryki.
Komentarz